10 gode grunner og råd for bruk av SOSIALE MEDIER internt

idligere i uken kunne vi lese i Kampanje at firmaer dropper sosiale medier på hjemmebane. Veldig få bedrifter bruker eller har tenkt på å bruke sosiale medier internt, skrives det.

Etter å ha fulgt diskusjonen litt i etterkant, virket det på meg som mange misforstår dette med å bruke sosiale medier internt. Det er ikke snakk om å bruke Facebook og Twitter internt i bedriften. Det man snakker om er å ta i bruk egne interne sosiale medier, som er lukket for alle utenfor bedriften.

Faren ved å ikke bruke sosiale medier internt eller ved å ikke ha ordentlig føringer for de ansattes bruk av sosiale medier, kan man risikere at de ansatte bruker offentlige sosiale medier til å diskutere ting internt i bedriften på Facebook. Dette bør for all del unngåes, og ved å tilby de ansatte egne sosiale medier internt vil man ha kontroll på diskusjonen og ta ut store verdier.

Som Ole Johan Heum i Steria sier; så ligger det et stort potensial i å bruke sosiale medier internt i de aller fleste organisasjoner.

Claus Sonberg har uttalt følgende:
1900-tallet var internpublikasjonsens århundre
2000-tallet var intranettets tiår
2010-tallet er sosiale mediers år.

LES MER

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

%d bloggers like this: